Krásné počasí prvních zářijových dní vybízelo učitele realizovat výuku mimo školu. A tak také žáci 7. B slyšeli páteční ráno: „jdeme kreslit do plenéru. Vezměte si desky, čtvrtky, polštář pod zadek a jdeme k libereckému zámku.“ Zde už na sedmáky čekal nelehký úkol - vybrat si vhodný výřez ze zámecké budovy se zámeckou věží a zachytit jej tužkou na čtvrtku. Nelehký úkol byl o to těžší, že se žáci museli potýkat s perspektivou, pojmem dosud neznámým. Za hodinku a čtvrt málokdo stihl nakreslit nejdůležitější části zámku s přilehlým parkem, proto se kresbě budou děti věnovat i v následujících hodinách výtvarné výchovy s využitím fotografií. Dokreslí části budovy, poté svou kresbu vystínují. Každý jistě pochopil, že chce-li malíř zachytit věrohodně vybrané objekty v plenéru, musí se kresbě věnovat několik hodin. A to chce výdrž, soustředění, zvládnout techniky kresby a chuť kreslit. To vše se děti učí během výuky výtvarné výchovy.
HTML galerie 1