Třída 6. A v druhohorách
Pavel Kos
11.04.2025
Výtvarnou tvorbou se vypravili žáci 6. A do druhohor. Nejdříve dostali zadání namalovat dinosaury v druhohorní krajině, poté je modelovali z keramické hmoty. Většina žáků pracovala s hmotou prvně v životě. Ne každému se dařilo dodržet techniky, rovněž bylo třeba respektovat možnosti materiálu.
Jean-Michel Basquiat v 8. třídách
Pavel Kos
11.04.2025
Moderní umění 2. poloviny minulého století v New Yorku se stalo inspirací pro tvorbu žáků 8. tříd při výtvarné výchově. Průvodcem se dětem stal jeden z nejlepších afroamerických malířů Jean Michel Basquiat, který tvořil ve stylu primitivismu a neo-expresionismu. Žáci dostali za úkol namalovat portrét či postavu temperovými barvami na formát A 2.
Pracovní činnosti 7. ročník
Pavel Kos
07.04.2025
Tak jako každý rok vrcholí pracovní činnosti chlapců v sedmých třídách výrobou stoliček. Materiál chlapcům letos připravil pan truhlář Mirovský. Oni jej museli opracovat, řezat, pilovat, brousit, nakonec slepit díly do jednoho celku a natřít lazurou.
Vybíjená
Markéta Fryčová
01.04.2025
V úterý 1. dubna jsme se zúčastnili základního postupového kola ve vybíjené. Děti byly opravdu skvěle připravené z hodin pohybové výchovy od paní učitelky Kněbortové, znaly pravidla, dobře házely a jejich hra probíhala v duchu fair play. A to vše bylo odměněno 1. místem a postupem do finálového okresního kola.
Klouzavě a s parťákem
Kateřina Čechová
19.03.2025
Dílny v šestkách
Pavel Kos
13.03.2025
Již druhý výrobek ze dřeva, Hanojskou věž, započali vyrábět žáci šestých tříd v dílnách. Věž je podstatně náročnější než kostka Soma, první výrobek, na kterém se žáci učili základní dovednosti při zpracování dřeva. U Hanojské věže musí také vrtat, lepit, mořit a lakovat dřevo a především ručně vytvářet kruhové tvary.
Preventivní program - Bezpečně na internetu
Barbora Šimková
13.03.2025
Na sadu preventivních programů s lektorkami z Čápa navázal program s lektorem z Majáku. Pro páté třídy je vybrán program o bezpečném chování na internetu. Žáci 5.B se nejprve vyjadřovali k nejrůznějším aplikacím, zda o nich mají povědomí. Diskutovali o jejich bezpečnosti.
Pracujeme na sobě s Čápem
Lenka Drahá
23.02.2025
Fungující třídní kolektiv znamená bezpečné, podnětné a přátelské prostředí pro každé z dětí. Jednou z cest, které k němu vedou, je pravidelné zúčastňování preventivních programů. V 5. ročnících jsme absolvovali již čtvrté setkání s lektorkami z organizace Čáp. Tentokráte jsme si vyzkoušeli mimo jiné novou a zajímavou aktivitu.
Návštěva fitness centra
Marek Bürger
04.02.2025
Se zájemci ze třetího trojročí jsme v rámci tělesné výchovy navštívili fitness centrum. Cílem bylo seznámit se s posilovacími stroji, osvojit si správnou techniku cvičení a lépe pochopit fungování těla při silovém tréninku. Studenti měli během tréninku k dispozici mou pomoc s jednotlivými cviky i kontrolou jejich provedení.