Robotika v informatice
Kateřina Kvapilová
04.12.2024
Náplní informatik v 8.A je nyní robotika. Žáci se nejprve seznámili s robotickou stavebnicí LEGO Mindstorms EV3 a postavili si výukového robota. Své konstrukce si pak ověřili nejen ovládáním robota přes aplikaci v iPadech, ale i při programování jeho jízdy po určené dráze.
Anglický jazyk v páté třídě
Barbora Šimková
26.11.2024
Jak vypadá angličtina na začátku nového čtvrtletí v 5.B, pojďme se podívat. Letos nás čekal náročný přechod k těžší učebnici anglického jazyka. Musím říct, že se nám práce dařila. Po úvodní lekci plné pozdravů, povelů a instrukcí, základní slovní zásoby,... jsme se vypravili k tématu Where are you from?
Úspěšný Bobřík informatiky
Kateřina Kvapilová
21.11.2024
Informatika ve 3. třídě
Jana Rejnartová
10.09.2024
Když děti ze třetí třídy viděly svůj rozvrh na tento školní rok, měly v něm jeden nový předmět. INFORMATIKA. Nedočkavě vyhlížely první hodinu, kde si nejprve řekly, co to informatika je, co vše se na informatice naučíme. Pak se pustily do práce. Vybarvily si omalovánku, kterou pak pomocí aplikace Quiver rozpohybovaly.
Poděkování - LEGOrobotika
Kateřina Kvapilová
28.06.2024
Na závěr školního roku bych velmi ráda poděkovala školnímu týmu roboťáků. Dlouhodobě se připravoval na soutěže, kluci byli úspěšní v Robogame v rámci letošní First LEGO League a jeden z týmů se dokonce probojoval i do republikového finále Robosoutěže, kterou pořádala FEL ČVUT v Praze. Za příkladnou reprezentaci školy všem patří velký dík. Já osobně pak děkuji za LEGOkytičku a budu se těšit na další výzvy, které před námi v dalším školním roce opět vyvstanou.
Tvorba her v informatice
Kateřina Kvapilová
26.06.2024
Během června jsme se v informatikách pátých ročníků zabývali tvorbou her (skákací a střílecí). V prostředí Scratch jsme hry vždy nejprve naprogramovali tak, aby byly hratelné na počítači. Později jsme k jejich ovládání využili LEGO WeDo, a tak například u skákací hry jsme si, s ovladačem připevněným na nohu, i pěkně zaskákali.
Zprovoznili jsme LEGOventilátor
Kateřina Kvapilová
25.06.2024
Na konci školního roku jsme v informatikách čtvrtých ročníků propojili programování ve Scratchi s elektronickou stavebnicí LEGO WeDo 2. Podařilo se nám například zprovoznit fukční ventilátor a při jeho tvorbě zjistit, jak vlastně takový ventilátor vůbec pracuje.
Robosumo v 8.B
Kateřina Kvapilová
19.06.2024
Žáci 8.B ukončili robotickou část výuky informatiky závěrečným turnajem robotů. Cílem bylo vytlačit soupeře z kruhu. A protože měli své stroje výborně připravené, tak to byla opravdu zábava a bylo na co se dívat (viz ukázka v přiložených videích). Sladkou odměnu si tak zasloužily nejen vítězní Matyel a Jarda Popelnice, ale všechny zúčastněné týmy.
Ozobotí puzzle
Kateřina Kvapilová
17.06.2024
První rok s informatikou zakončili třeťáčci skládáním dráhy pro ozoboty. Barevnými kódy řešili přejezdy křižovatek a návštěvu zvířátek. Do své dráhy nakonec přidali i speciální dílky s rozšířenou realitou. Přes iPady si tak mohli prohlédnout a poslechnout například hudební nástroje či různá zvířátka a prozkoumat i některé další objekty.
Ten dělá to a ten zas tohle
Kateřina Kvapilová
15.05.2024
Činnost v kroužku LEGOrobotiky je různorodá. Někteří finišují s přípravami na finále Robosoutěže, někteří konstruují soutěžní model robota pro nový ročník soutěže First LEGO League a někteří se pustili například do programování LEGOtiskárny (viz přiložené video).