Geografická olympiáda
Kateřina Šoubová
23.02.2025
Geografická olympiáda je oborovou soutěží pro žáky a studenty geografie (zeměpisu). Soutěž je určena pro všechny, které ve škole zajímá geografie, mají znalosti o přírodě i lidské společnosti a baví je sledovat dění ve světě i kolem sebe. Školní kolo se uskutečnilo 31.1. a zúčastnilo se ho 69 žáků z 6.-9.tříd.
Dlouhá cesta lososa
Tereza Žohová
14.02.2025
Růžovou třídu čekala tento týden výprava do ekocentra Střevlik v Oldřichově v Hájích. Program Dlouhá cesta lososa nám navazuje na aktuální téma v kosmické výchově - živočichové. Program nás provedl životem lososa, děti pojmenovaly i další ryby, pracovaly s textem, zahrály si pohybovou hru.
Společně do Divizny a do ZOO
Lenka Drahá
01.02.2025
Děti z 5.A se vypravily do střediska ekologické výchovy "Divizna" na program "Zvířata v ohrožení". Celodopolední program se dvěma zkušenými lektory byl zaměřen na příčiny ohrožení zvířat ve volné přírodě. Děti postupně samy vyvodily nejčastější příčiny ohrožení jednotlivých druhů a zkoušely také najít způsoby, jak mohou samy přispět k jejich ochraně.
Případ: Ryba
Anna Karmazínová
30.01.2025
V jedné klasické pohádce dojde k rozuzlení zápletky, když se ztracený klenot najde v břiše ryby. Při badatelské hodině biologie jsme se podívali rybám opravdu hluboko do útrob, ale žádný šperk jsme nenašli. Naším pokladem tedy zůstávají vědomosti a zkušenosti získané praktickou cestou.
Délka, hmotnost, objem
Tereza Žohová
27.01.2025
Děti v prvním trojročí během jednoho školního dopoledne zkoumaly délku, hmotnost a objem. Seznámily se s základním rozdělením veličin, jednotkami a pomůckami nebo měřidly. Do práce se pustili i nejmladší prvňáčci, kterým pomáhali starší spolužáci. Děti měřily svou výšku, obvod hlavy, vážily potraviny a zjišťovaly objem tekutin.
Zvířata v ohrožení
Barbora Šimková
27.01.2025
V posledním lednovém týdnu jsme se vypravili do SEV Divizna. S dvěma lektory jsme pracovali na rozmanitých aktivitách velmi dobře připraveného programu. Žáci 5.B diskutovali nad ohrožením naší planety. Vyvodili jsme biomy a dokázali jsme zařadil živočichy, kteří je obývají.
1.B hádala Vodníkovy hádanky
Alice Janíková
24.01.2025
Jaké hádanky se schovávají u vodníka ve vodě? Že je voda znečištěná, že se v ní mohou nacházet různí živočichové, že nám může chybět? A kde všude se voda nachází? Odpovědi na tyhle otázky hledali naši žáci z 1.B - téma vítali s nadšením, jelikož voda je naší třídě blízká hlavně kvůli našemu želvímu maskotovi Hugovi, který byl dnes velikým tématem.
Poznáváme lidské tělo v 1.B
Alice Janíková
24.01.2025
V rámci hodin prvouky se teď prvňáčci seznamují s lidským tělem, proto jsme se rozhodli vyrobit si vlastní postavičky, na kterých si můžeme jednotlivé části ukázat. Ve skupinách žáci obkreslovali svého spolužáka a poté měli za úkol vytvořit postavu s obličejem a s detaily, takže postavičkám nechybí pihy, nehty nebo řasy.
Zdobení v lese
Tereza Žohová
16.12.2024
V rámci adventního období se děti z Růžové třídy vydaly do lesa darovat přezimujícím zvířatům něco dobrého na zub. Ozdoby z ovoce a zeleniny si vytvořily ve škole, v lese pak už stačilo vybrat vhodné stromečky a dobrotami je ozdobit. Výpravu jsme spojili i s učením se o zimním spánku některých zvířat.
Učíme se vzájemně
Lenka Drahá
06.11.2024
Zajímavé učivo o klimatických pásech využily děti z obou 5. tříd k tomu, aby během hodin přírodovědy spolužáky seznámily s podmínkami života, krajinami, rostlinami a živočichy v jednotlivých pásech. Děti si ve skupinách samy vyhledaly k tématu informace na tabletech a následně vše zpracovaly na rozměrném plakátu. Bylo třeba rozdělit si úkoly, rozvrhnout umístění zobrazovaných motivů a kontrolovat připisované informace.